Dessa praliner är absolut det godaste jag vet just nu. 😋 Bara några få ingredienser.

Förvara i kyl eller frys och plocka fram vid oväntat besök eller när du bara måste ha något sött men utan vitt socker och mjölk! 😉
Idag gick det åt 15 stora medjodadlar till 90 gram osötad vegansk mörk choklad. 🍫

👉 Gör så här:

  1. Snitta upp ena långsidan på dadeln och ta ur kärnan. Bra om de varit i rumstemperatur en stund innan så de mjuknat.
  2. Fyll med önskat nötsmör, jordnötssmör är himla gott! 🥜 Men funkar med annat också.
    Ibland lägger jag i hackade cashewnötter i botten på dadeln före nötsmöret.
  3. Toppa med lite flingsalt.
  4. Smält önskad choklad i vattenbad och doppa pralinen i.
    Tips! använd två gafflar så du inte bränner dig!
  5. Lägg på tallrik med bakplåtspapper på (svårt få loss annars!) och strössla på hackade nötter eller t ex mandelmjöl för dekoration innan chokladen stelnat.

🙌 Klart!!

Ställ i kyl eller frys och njut sedan! 🥰