I oktober förra året var jag på grundutbildning i lymfmassage där jag senare fick mitt diplom. Det var inte många reflexologibehandlingar man hade gjort innan man lätt kunde summera att "lymfan" har jättemånga problem med!

Nu har jag kommit igång med denna behandling och måste säga det är så häftigt! Flera av mina klienter säger kort och gott - "Wow, vilken behandling!". Massagen sätter fart på så mycket, på både gott och ont.

Har man rätt information och förstår att kroppen samlar på sig en massa, vet man att man har en resa. Det är inte en quick fix - men att det ändå kan sätta fart på så mycket som ligger där i kroppen. Kanske inte så kul att man kan få influensaliknande symptom, huvudvärk eller t ex frossa. Men det är POSITIVT! Man har fått en reaktion på behandlingen man fått och kroppen har satt igång immunförsvaret och jobbar bort det som finns.

Lägg sedan till att ju mer du bryr dig om din kropp och kan hjälpa den må bra, desto bättre. Små saker man kan göra i vardagen underlättar över tid för ditt lymfsystem. Det är där jag får min inspiration att peppa andra. Att sprida kunskap och tips trivs jag så med! Men mer tips får bli i nästa text. Blir du nyfiken? Kontakta mig!